Welcome to the Weserbergland around the Porta Westfalica. You have acquired a large court at the foot of the Wiehengebirge, which you want to bring back to old flower. If you want to play the LS 17 in a beautiful landscape with many possibilities, here is gold right.
There are 87 fields with a total of over 700 hectares, 3 large meadows, the city of Minden, the city of Porta Westfalica with the hamlets of Barkhausen and Hausberge, the villages of Hahlen, Bergkirchen and Häverstedt.
The standard fruits, rye, oats, triticale, hops, carrots, carrots and lettuce are used for fruits. Animals are kitchen, pigs and sheep.
Productions include a brewery, a bakery, a pastry shop, an orchard, a peat factory, a sand cow, a sugar factory, a distillery, a malthouse, a mill and a refinery. There are also two sawmills, one for the production of wooden pallets and one with the wooden train of Giants (LS13). Also the grain train (LS13) is installed.
On the farm there is a seed production, a fertilizer production, a production for liquid fertilizer, a compost master and a feedmashine for power feed and pig feed. In addition, a silage high silo was introduced for the production of silage.
There is a large BGA with throughput silos (about 12 million capacity) and a smaller BGA.
The following products can be produced and traded: bread, beer, schnapps, peat, sand, plums, cherries, cakes, compost, malt, flour and sugar. These form partial intermediate products for other productions, but can all be sold directly.
The produced fertilizer, liquid fertilizer and the seed can be used or sold themselves (garden centers, agricultural houses).
Two digital displays are installed on the courtyard that once show all the inventory levels and display the filling levels of all productions.
The map contains two harvesters to harvest the onions, carrots and lettuce.
In addition, I would like to point out the detailed description which is also enclosed, and ask you to read it, there most of the questions have already been answered.
There is KI traffic, pedestrian traffic and many other splines, just look around, then you will see.
Changelog:
Version 6.1
Neue Produktion Schlachthof (Tiere anliefern und es werden Filet und Kotelett produziert);für den Tiertransport zum Schlachthof einen Animal Trailer beigefügt; Anzeige der Rumfabrik gefixt; Industrieanzeigen alphabetisch sortiert;
Schneidwerksregale gefixt und erweitert, die Schneidwerke bleiben jetzt auch bei einem Neustart an Ort und Stelle;
Füllmengen der Lager erhöht; einige kleinere Umbauten und Ergänzungen
Version 5.0
Es wurde Zuckerrohr eingebaut, es wurde eine Rumfabrik verbaut (Zuckerrohr und Wasser ergeben Rum), es gibt eine neues Holmer Pack, das auch Zuckerrohr ernten kann (für alle, die die Platinum nicht haben), am Hof sind neue Unterstände, einige Kleinigkeiten geändert und ergänzt.
Version 4.0
Zugstrecken mit Zuglagern und Schranken eingebaut; Büro mit Übersicht über die Zugstrecken und den Lagerbestand der Zuglager eingefügt; Papierwerk eingebaut (aus Holzstämmen und Wasser werden Papierpaletten); Papierverkauf am Amtsgeriht; Zigarettenfabrik an der Zigarrenfabrik eingebaut (aus Papierpaletten und Tabak werden Zigaretten zum Verkauf); Kartoffelwaschanlage eingebaut (aus Kartoffeln, Wasser und Diesel entstehen Paletten mit gewaschenen Kartoffeln und Kompost); Gnocchiwerk eingebaut (aus Mehl, Eierpaletten, Papierpaletten, Paletten mit gewaschenen Kartoffeln, Speiseöl und Wasser werden Gnocchi zum Verkauf); Zirkus mit Verkaufsstelle für Paletten mit gewaschenen Paletten eingefügt; BaleMaster eingebaut (es können Strohballen in loses Stroh verwandelt werden; neuer befahrbarer Kuhstall mit beweglichen Toren verbaut (man kann innen und außen füttern); neuer Misthaufen und Güllepott bei den Kühen; neuer Schweinestall, neuer Mithaufen bei den Schweinen; Füllvolumen der Lager erhöht, Füllvolumen der Produktionen erhöht und vereinheitlicht (grundsätzlich 100.000 bei den Produktionen, nur am Torfwerk und dem Sandwerk sind die Produkte auf 250.000 gesetzt worden), diverse neue Dekoration, kleine Fehler, soweit bekannt, behoben, Füllstandsanzeigen für die Lager und die Produktionen ergänzt, u.v.m.
Version 3.1
Bug Fix
Version 3.0
Die Map unterstützt jetzt den Seasons-Mod, eine SnowMask ist verbaut, als neue Früchte sind Weißkohl, Rotkohl (Lagerung in der Scheune der anderen Erdfüchte am Hof) und Tabak verbaut, als neue Produktionen sind eine Krautsalatherstellung, eine Speiseölmühle, eine Zigarrenfabrik, und ein Eierhof sowie eine Grastrocknung eingebaut, alles mit neuen Gebäuden, die Lager- und Industrieanzeigen sind entsprechend ergänzt, die Futterhalle nimmt kein Gras mehr an, sondern Heu, die bisher gemeldeten Fehler sind gefixed, eine Verkaufsstelle für die Eierpaletten des Eierhofs ist am Sparmarkt in Hahlen verbaut, dort ist auch eine neue Verkaufsstelle für andere Produkte eingerichtet worden, für alle Produkte und die neuen Früchte sind Lager eingerichtet worden.
Version 2.0
Neue Produktionen für Joghurt (Molkerei) und Salatmischung (Feinkost Minden) eingefügt.
Eine befahrbare Fähre über die Weser eingebaut. Gartencenter und Pferdehof neu gestaltet.
Die Große BGA umgebaut, so dass das Häckselgut nicht mehr durch die Wände rieselt (soweit die Standardsilos von Giants es zulassen). Dekorationen ergänzt und kleinere Fehler beseitigt.
Hi, I’m having a serious issue on this map, it’s a bit difficult to explain but I’ll try my best. Also, I don’t know how to contact the creators, so I hope this will somehow reach out to them.
I’d like to emphasize that this problem still exists even with a totally unmodified version of the 6.1 map when using NO MODS at all. Mod collisions are ruled out.
So, there’s a silo for seeds and fertilizer near the compost machine at the north side of the farm.
I’ve bought the smallest sowing machine that needs both seeds and fertilizer (Amazone I believe). When I park under the silo output pipe, the Refill dialog appears and I fill with one of the needed stuff, either seeds or fert.
BUT!!
After filling the sower with either of them, the other one cannot be filled into it!!
The “start filling R” is still there, but nothing happens, the dialog doesn’t come up, the game tries to fill the same stuff all over again, despite the sowers placement under the fill trigger. There’s no way to fill the other stuff from the silo into the sower.
When using my modded Horsch Pronto 9DC the “Refill” option doesn’t appear at all! I can only refill it by using a belt.
And what makes this more troublesome, this trigger issue seems to be global on the map. I mean, I have a mod of placeable tanks, and after buying, placing and filling a storage tank with seeds, the sowing machine cannot be refilled from that either!
So the seeds/fertilizer trigger or dialog system on the map is F-ed up!
I’m somewhat familiar with triggers and map building, but I couldn’t find any problems myself, and this problem also exists for my friend who I usually play MP with.
We conducted tests for several hours, played around with triggers, fill types, modded and unmodded sowing machines, but we couldn’t come up with a solution.
Did this thing occur for anyone else?
Ótimo mapa mas o preço das culturas no hud não correspondem na hora da venda.
Hi, I’m having a serious issue on this map, it’s a bit difficult to explain but I’ll try my best. Also, I don’t know how to contact the creators, so I hope this will somehow reach out to them.
I’d like to emphasize that this problem still exists even with a totally unmodified version of the 6.1 map when using NO MODS at all. Mod collisions are ruled out.
So, there’s a silo for seeds and fertilizer near the compost machine at the north side of the farm.
I’ve bought the smallest sowing machine that needs both seeds and fertilizer (Amazone I believe). When I park under the silo output pipe, the Refill dialog appears and I fill with one of the needed stuff, either seeds or fert.
BUT!!
After filling the sower with either of them, the other one cannot be filled into it!!
The “start filling R” is still there, but nothing happens, the dialog doesn’t come up, the game tries to fill the same stuff all over again, despite the sowers placement under the fill trigger. There’s no way to fill the other stuff from the silo into the sower.
When using my modded Horsch Pronto 9DC the “Refill” option doesn’t appear at all! I can only refill it by using a belt.
And what makes this more troublesome, this trigger issue seems to be global on the map. I mean, I have a mod of placeable tanks, and after buying, placing and filling a storage tank with seeds, the sowing machine cannot be refilled from that either!
So the seeds/fertilizer trigger or dialog system on the map is F-ed up!
I’m somewhat familiar with triggers and map building, but I couldn’t find any problems myself, and this problem also exists for my friend who I usually play MP with.
We conducted tests for several hours, played around with triggers, fill types, modded and unmodded sowing machines, but we couldn’t come up with a solution.
Did this thing occur for anyone else?